Assistive technologies in the first cycle
Category Project
Ausgangslage und Ziele
Rapid technological developments and advances in information and communication technologies change people’s habits, also in special education. Through close cooperation between special education schools and regular schools in inclusion settings, assistive technologies will be used more and more frequently at regular schools. Teachers at regular schools and also school-level special education professionals are increasingly being asked to support and encourage children and adolescents in using assistive technologies.
The aim of this research project was to carry out an inventory, to capture systematically the use of assistive technologies for children with disabilities in the schools, and to extend/complement already existing foundations in assistive technologies in the education and continuing education of special education professionals and regular school teachers.
Project Management
Facts
-
Duration08.201707.2018
-
Project number
5_50
Project Team
Financial support
Publications
- (2019).Unterstützende Technologien im ersten Zyklus.Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete,89(1),36–49.
- (2020).Unterstützende Technologien in integrativen Kindergärten und Primarklassen. Ein Einblick in dreizehn Kantone.Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete,89(1),36–49.
- (2018).Unterstützende Technologien im ersten Zyklus des Lehrplans 21.In S. Calabrese, B. Egloff, C. Monney, G. Pelgrims, C. Sahli Lozano, D. Sahrai, C. Straccia, & M. Wicki (Hrsg.),Sonderpädagogik in der digitalisierten Lernwelt. Beiträge der nationalen Tagung Netzwerk Forschung Sonderpädagogik. La pédagogie spécialisée dans l’environnement numérique d’apprentissage. Actes de la journée d'étude du Réseau de recherche en pédagogie spécialisée,47–62.
- (2018).Barrierefreie Lehrmittel.Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik,24(5-6),41–46.