«p>»Social stories” as an effective method to foster pragmatic communication skills in primary school children with (high-functioning) autism spectrum disorder
Category Project
Ausgangslage und Ziele
In English-speaking countries, the Social Stories (Gray, 2001, 2010) approach is a widespread and evaluated concept for promoting social interaction and communication skills in children with autism spectrum disorder (ASD). Social Stories are also being increasingly used in German-speaking countries, but as yet no research on their effectiveness in German-speaking regions is available.
Project Management
Facts
-
Duration03.201403.2016
-
Project number
4_26
Publications
- (2016).Wirksame Förderung pragmatisch-kommunikativer Kompetenzen bei Kindern mit Autismus-Spektrum-Störungen nach dem Ansatz der Social Stories™.Heilpädagogische Forschung,42(4),213–226.
- (2016).Sozialtraining in der Gruppe für Kinder und Jugendliche mit einem Asperger-Syndrom oder Hochfunktionalen Autismus – Literaturanalyse und Praxisreflexion.Zeitschrift für Heilpädagogik,67(8),367–380.