Vocational Integration through Primary Labour Market Training
Category Project
Ausgangslage und Ziele
«p>Integrating persons with disabilities into the primary labour market has been a social policy objective for many years. A number of training institutions have acquired valuable experience with »supported education” in the primary labour market. This experience has not yet been systematically evaluated. Preliminary insights were derived from a pilot study built, by way of example, around the training concept applied by the foundation Externer Link: La Capriola.
The current, second phase of the project has been widened to include other providers of continuing education and training in German-speaking Switzerland, in particular to facilitate a broader evaluation of different training models and of the success factors that contribute to sustainable vocational integration.
Project Management
Facts
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Duration02.201309.2016
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Project number
1_16
Financial support
Publications
- (2016).Junge Berufsleute mit Beeinträchtigungen beim Einstieg in den Arbeitsmarkt und die Rolle von „Supported Education“.bwpat@ - Berufs- und Wirtschaftspädagogik online,(30).
- (2016).Supported Education im ersten Arbeitsmarkt.In S. Hüttche, & M. T. Wicki (Hrsg.),Forschung für die Praxis. 15 Jahre Forschung und Entwicklung 2001-2016(S. 16–17).Interkantonale Hochschule für Heilpädagogik.
- (2016).Transition Übergang Schule-Beruf.In I. Hedderich, G. Biewer, J. Hollenweger, & R. Markowetz (Hrsg.),Handbuch Inklusion und Sonderpädagogik(1. Auflage, S. 485–490).UTB GmbH.
- (2015).Berufliche Integration durch Ausbildung auf dem ersten Arbeitsmarkt und Gelingensbedingungen.: Schlussbericht.Interkantonale Hochschule für Heilpädagogik.
- (2014)."Supported education" im ersten Arbeitsmarkt: Ausbildungssituation und berufliche Perspektiven.Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik,20(10),25–32.
- (2013).Berufliche Integration durch Ausbildung auf dem ersten Arbeitsmarkt und Gelingensbedingungen.Interkantonale Hochschule für Heilpädagogik.